14 Ekim 2012 Pazar

Pasta (Ganaj Kaplama)

Size daha önce bahsetmiştim; bir yaptığımın aynısı ikinci kere yapma huyum pek yok!.
Hal böyle olunca da deneme yanılma şeklinde her seferinde bir öncekinden farklı olan, kıyaslama yapabileceğim işler çıkıyor. Bazen keşke öncekinden şaşmasaymışım dediğim olmuyor değil, ama genellikle bu denemeler beni daha iyisine ulaştırıyor. (Her ne kadar eşim "yine denemi mi yaptın, macera arıyorsun sen" diye burun kıvırsa da :))

Bu seferki ganajı eşit oranda bitter çikolata+sıvı krema ölçüsüyle yaptım.
Hayal ettiğim daha öncekiler gibi biraz sert bir ganaj kreması elde etmekti ancak 3 saat buzdolabında bekletmeme ragmen, istediğim serliğe ulaşmadı.
Bir dahaki sefere çikolata miktarını sıvı krema miktarından %50 daha fazla kullanacagım. (300 gr çikolataya 200 ml krema gibi)
İşte gördünüz deneme yanılma bu oluyor :)

Bu pastayı bir gün sonrasına sevgili babasının doğum günü pastası siparişini veren pek kıymetli bir hanımefendi için, ertesi gunu bekleyemeyip bir de kendilerine sipariş vermesi üzerine ve çoook çikolata sevdiklerini söylediği için de çoook çikolatalı olarak yaptım.

Pastanın bir katında ganaj kreması üstü irice dövülmüş fındık, ikinci katının arasında da sarelle fındık kreması üstüne frambuaz var ...
Keki ise kakaolu pandispanya, 18 cm lik kalıpta pişirdim. 3 kata bölünebilen yüksekçe şık bir pasta oldu.
Yapım aşamalarını aşağıdaki gibi fotoğrafladım.

Çiçekleri şeker hamurundan kendim yaptım.

Güzelce pişen pandispanya, streç filme sıkıca sarılı halde buzdolabında 1 gece uyudu.

Ilk kat; ganaj üstü irice dövülmüş fındık

İkinci kat; sarellefındık kreması üstü frambuaz

Dış kaplama; Ganaj

Voila ...

   Sevgiyle ...
   Türkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder