25 Ağustos 2012 Cumartesi

Haftasonu ve Mısır Çöreği

Haftasonu kahvaltılarımızda evde yapilmis çörek, börek veya ekmekler olmazsa olmazımız. Lal'i onlarsız bir kahvaltıya oturtamazsınız. Evde birsey yapılamamıssa mutlaka simit ister; o da sadece "Başkent Simitçisi"nden :)
Bende de aman disardan yemesin de ben ona yaparim durumu sözkonusu oldugundan hafta sonları erkenden girerim mutfağa, kimse uyanmadan. Onları fırından gelen kokular uyandırsın isterim.

... Ve işte bugün de günlerden haftasonu; 15 yil once Lal yeni dogmusken, çalışmaya kısa bir ara verdiğim dönemde hafta içi her gün oglen 11:00 de Emel Başdoğan'in Tefal icin yaptigi harika programi izlerdim. Tarifleri hızlıca not alır ve hemen uygulardım.
Bunlarin içinde klasiklerim arasına girmiş bir kaç tariften biri mısır çöreğidir. Biz bayılıyoruz, umarım siz de seversiniz...

Hadi bu pazar deneyin ve bana sonucu yazin.

Not: bu tarifteki normal unun yerine glutensiz un veya karabuğday unu kullanıldığı takdirde cölyaklilar veya benim gibi gluten hassasiyeti olanlar icin mükemmel bir çöreğiniz olur.
Gluten hassasiyeti konusundan baska bir yazida bahsedecegim.

Saglik ve mutlulukla kalin!


MISIR ÇÖREĞİ

125 gr mısır unu
125 gr un
1 paket kabartma tozu
1/2 çay kaşiği tuz

1 yumurta
125 ml yoğurt
125 ml süt
60 gr tereyaği (eritilmemiş)
100 gr kasar peyniri (ben yarı yarıya bergama veya baska cesit peynirle karistiririm)

Kuru malzemeleri eleyip ayırıyoruz.
Sıvı malzemeleri rondoda bir araya getirip tereyagi ve peynir biraz küçük parçalara bölünecek kadar kariştiriyoruz.  Biraz diri kalmali ki peynir tadi hissedilsin.

Daha sonra kuru ve sıvı malzemeleri birleştirerek kaşık yardımı ile birbirine yediriyoruz.
Koyu bir kek kıvamı elde etmiş olacaksınız.

Karışımı slikon muffin kaplarına veya yağlanmış küçük muffin kaplarına paylaştır önceden ısıtılmış 160 derece fırında kürdan testini geçinceye kadar pişiriyoruz.

Sıcak servis yapiyoruz.

Afiyet olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder