16 Ağustos 2012 Perşembe

Yemek Yoksa Gözleme Ye!

Sabah işe gelir gelmez akşam yemeği derdine düşüyorum.
Akşama ne yesek?! ; ne pişireyim, nasıl pişireyim, ne zaman pişireyim ?

İş çıkış saatim her zaman aynı olmadığından bazen evdeki hesap çarşıya uymuyor.
Hadi çıktım diyelim, her gün soğan doğramak, domates soymak, sebze pişirmek, vs vs gelmiyor icimden.

Geçtiğimiz gün böyle günlerden biriydi.
Eve giderken ofisin altındaki yufkacıdan 4 tane sütlü yufka aldım. -Evet doğru "sütlü yufka"; cok lezzetli, kesinlikle farkı fark ediliyor. Su yerine sütle karılmış hamuru.

Eve gittim, çayı ocağa koydum.
Biraz dereotu ve maydanoz yıkadım.
Göz kararı beyaz peynir+bergama peyniri rendeleyip, karabiber, yesillikler ve 2 yumurta kırıp karıstırdım.
1 bütün yufkanın ortasına harcı yayıp zarf şeklinde katlayarak çok az yağladığım tavada arkalı önlü pişirdim.
Bunu 2 yufkaya uyguladım.

Pekiiii, kalan 2 yufkayı ne yaptım :)
Eşimin favorisi, onun ilaveleri ile zenginleştirilmiş tahinli yalancı katmer !
1 bütün yufkayı yaydım. elimle hafif burusturup ortaya biraz potluk verdim.
Üzerine bolca kaşıkla tahin gezdirdim.
3 avuç şeker serptim. Kavrulmuş susam ve kavrulmuş ceviz ufaladıktan sonra zarf şeklinde kapattım.
Tavayı yağlamadan arkalı önlü pişirdim.

Yalancı falan ama mis gibi bir tahinli katmer oldu :)

Buyurun fotograflar ...
peynirli gözleme

tahinli yalanci katmer











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder